Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Caroline Appel - WaarBenJij.nu Time flies when you're having fun! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Caroline Appel - WaarBenJij.nu

Time flies when you're having fun!

Blijf op de hoogte en volg Caroline

09 September 2012 | Thailand, Chiang Mai

Ik kan het bijna niet geloven dat er nu alweer een week voorbij is. We hebben nu al zoveel gedaan, maar er is ook nog zoveel te doen!

Maandag begon ik natuurlijk met mijn eerste dag in het ziekenhuis. Eerst kregen we even te maken met de thaise tijd, want ze zijn niet altijd even op tijd. We moesten er om half 8 zijn en uiteindelijk kwam er iemand om kwart over 8 om ons op te halen. Iedere week zal ik op een andere afdeling meelopen en deze week was het orthopedie. Elke ochtend beginnen ze hier met een college over wat er de dag ervoor allemaal voorbij is gekomen aan verschillende gevallen. Toevallig was onze eerste dag ook de eerste dag voor alle andere Thaise medische studenten, dus we moesten ons allemaal voorstellen. Toen er dus een aantal internationale studenten naar voren moesten komen was iedereen ineens heel erg geïnteresseerd en wilde direct weten of je een vriendje had of niet. Dus we wisten direct al waar dit naartoe zou gaan... haha! Niet lang daarna kwam er al een dokter naar me toe die direct begon over 'wooden shoes', 'windmills' en de 'tulips'. Het duurde wel even voordat ze begrepen dat we tegenwoordig niet meer allemaal op klompen lopen. Ze vroegen al of ik ze bij me had, hmm... Ik weet niet of ze me uiteindelijk helemaal begrepen hebben, maar de rest van de week was ik geen Caroline meer. Nee, ze vonden Miss Holland veel beter bij me passen volgens mij.
Alle dagen bestonden verder uit veel rondes lopen, langs patiënten, en natuurlijk de operaties!! Wat is dit geweldig om te zien! Alle doktoren willen je heel graag dingen leren en nemen daar ook uitgebreid de tijd voor. De eerste week heb ik al zoveel gezien, heupoperaties, zenuwoperaties, amputaties, neusoperaties, keeloperaties. Nou, ik kan nog wel even doorgaan. Maar degene die mij toch het meeste aansprak was een totale knievervanging. Ik heb tijdens mijn studie al zoveel geleerd over knieprotheses dat het echt fantastisch is om het nu in de praktijk te zien!
Wat wel ontzettend raar is in de ziekenhuizen is dat je gewoon op slippers of op blote voeten de operatiekamer in moet. En omdat het verbonden is met de universiteit, zijn er heel veel studenten in en rond de operatiekamers. Het is dus ook niet raar dat een student de chirurg op de schouder tikt en even vraagt of hij een foto van maken. De chirurg stopt dan met alles waar hij mee bezig is, gaat even aan de kant en de student kan even alle tijd nemen om een foto te maken. Daarna vraagt de arts netjes of hij klaar is en gaat weer verder. Volgens mij zie je zoiets echt niet bij ons in het ziekenhuis! Haha! Ik vond het in ieder geval nog al een raar iets..
Morgen ga ik weer naar een nieuwe afdeling toe. Al zal het niet echt een afdeling zijn, want ik ben geplaatst bij Community Medicine. Ik zal dan samen met een dokter langs de mensen gaan bij hun huizen. Dit zal ook een hele ervaring zijn, want je ziet niet alleen al het geneeskundige maar ook hoe iedereen hier woont. Dus ik ben benieuwd! Ik laat jullie natuurlijk snel weer weten hoe ik dat heb gevonden!

Naast al het werk in het ziekenhuis is er natuurlijk nog steeds tijd voor andere leuke dingen!
De verschillende markten zijn we natuurlijk al afgegaan om lekker goedkoop te kunnen shoppen. We moeten hierdoor wel uitkijken, want omdat het allemaal zo goedkoop is neem je het ook sneller mee.. Uitkijken dus! haha! Naast het shoppen hebben we ook een heuse Ladyboyshow gezien. Dit was echt hilarisch. Dit zijn mannen die verkleed zijn als vrouwen en dan een hele show neerzetten waarin ze dansen en playbacken. Ik was er echt verbaasd over hoeveel ze op vrouwen lijken. Natuurlijk kun je wel zijn dat het mannen zijn, ze blijven bijvoorbeeld hele grote voeten houden, maar ze zijn echt tot in de puntjes verzorgt. Echt heel apart om dit mee te maken.

En toen was het weekend, dus tijd voor een leuke trip! We hadden ervoor gekozen om met een aantal naar Pai te gaan, een stadje ten noorden van Chiang Mai. We vertrokken vrijdagmiddag en ze zeiden dat het een busrit van ongeveer 3 uur zou worden. We hadden al wat verhalen over de rit gehoord, maar ik het werkelijk niet verwacht dat het zo erg zou zijn. Stel je voor: een mini van voor 15 personen, ontzettend veel kuilen in de weg, een weg die ongeveer 879 bochten maakt en die berg op, berg af gaat. Het was niet echt een rit die ik als comfortabel zou omschrijven, maar goed. Na 3,5-4 uur rijden kwamen we eindelijk aan en zodra je de bus uitstapte voelde je gewoon hoe relaxt de hele stad was. Allemaal gezellige kleine barretjes, restaurantjes, hotelletjes en bijna geen auto's. Wat een verademing na alle uitlaatgassen in Chiang Mai. We kwam wat laat aan en waren best moe, dus we zijn toen lekker gaan slapen. Maar de volgende dag lekker op z'n Hollands fietsen gehuurd en op zoek gegaan naar hotsprings. Dit zijn een soort van mineraalbaden. De fietstocht was alleen iets zwaarder dan we verwacht hadden, want ook hier was het heuvel op, heuvel af. En met de temperaturen en de vochtigheid was dit toch niet echt een pretje. Uiteindelijk vonden we een resort in de bergen waar we gebruik konden maken van de hotsprings en de zwembaden. Daar waren we ook wel aan toe! Dat was echt even genieten. Toen het tijd was om terug te gaan waren we het er al gauw over eens dat we niet nog eens de hele weg terug wilden fietsen, dus taxi gebeld en fietsen werden boven op de taxi gebonden. Het paste allemaal maar net, maar alles beter dan ruim drie kwartier fietsen en doorweekt aankomen. De rest van het weekend hebben we lekker rustig aangedaan. We hebben zelfs even de tijd genomen voor een manicure en pedicure (die samen maar 3 euro kostte, zo goedkoop heb ik het nog nooit gezien), dus nu kan ik weer met mooi gelakte nagels door Chiang Mai lopen!

Morgen begint weer een nieuwe week. We zijn nu al een beetje aan het kijken wat we volgend weekend gaan doen en waarschijnlijk gaan we naar een olifantenkamp toe. We kunnen daar dan een nacht blijven slapen en met de olifanten zwemmen, ze voeren en op ze rijden. Ook zijn er dan nog allemaal andere activiteiten die ze voor je plannen, maar even kijken of we dat gaan doen dus. Dat zou wel ook weer een enorme ervaring zijn! Maar natuurlijk houd ik jullie dan allemaal weer op de hoogte wat ik beleefd heb :)

Ook wil ik iedereen bedanken voor de leuke reacties die er geplaatst zijn op mijn verhalen. Ik vind het echt heel leuk dat jullie de tijd en moeite nemen om mijn belevenissen te lezen en er dan nog iets leuks voor mij bij zetten. Leuk om te weten dat er in Nederland vrienden en familie zitten die aan me denken!

Tot snel en heel veel liefs,

Caroline

  • 09 September 2012 - 18:58

    Annick:

    Hi Miss Holland <3!
    Wat een geweldige belevenissen weer schat! Wat is het leuk om te lezen dat je zo geniet =) En stiekem ben ik heel erg jaloers natuurlijk. Erg mooi om te zien hoe je straalt op je foto's! En wat bijzonder dat je aankomende week ook bij mensen thuis langs gaat. Het lijkt me heel interessant om te zien hoe mensen daar wonen en leven inderdaad! Heel veel plezier, maar dat komt vast goed!
    Hugs and kisses ;)

  • 10 September 2012 - 09:30

    Anneke:

    Ha die Miss Holland!! Wat weer een prachtig verhaal, heb straks een overleg met een chirurg, zal hem vragen of hijook weleens op blote voeten heeft gelopen haha. Heerlijk dat je zo geniet!
    Ik verheug me alweer op je volgend verhaal, hartelijke groetjes!!!

  • 10 September 2012 - 11:11

    Janny:


    Lieve Caroline, of moet ik zeggen Miss Holand, hahaha
    Wat weer een super verhaal en foto's niet te vergeten en ook die je op dropbox zet!!!!!!
    Ben echt trots op je!!!!! Je komt toch wel terug he!!! in november........haha
    Liefs...

  • 10 September 2012 - 12:26

    Maartje:

    Wauw! Ca wat een mooi verhaal. Echt super leuk dat je zo veel meemaakt daar en dat je het zo naar je zin hebt. Je komt echt terug met super veel nieuwe ervaringen! Ik ben echt wel jaloers op jou ;)
    Heel veel plezier aankomende week, je gaat waarschijnlijk weer veel nieuwe dingen zien bij de mensen thuis.
    Ik vind het super leuk dat wij jouw verhalen hier kunnen lezen en ik verheug me al weer op de volgende :)
    Liefs Maartje

  • 10 September 2012 - 19:38

    Fenna:

    In het vervolg zeg je gewoon: "My name is Caroline, but you can call me gorgious" haha ff een flauw grapje. Zo te lezen heb je het echt niet naar je zin, is het eten nah ja het is dat het moet en ja die uitstapjes horen erbij. GRAPJE natuurlijk! Ben gewoon te jaloers dat je zoveel leuke en gezellige dingen aan het doen bent :) En ja dan de foto's, nice! Zet je ook weer wat op dropbox?!? Is wel lekker handig. Ik heb zo'n gevoel dat het een boekwerk gaat worden, als je elke keer zo'n lange verslag erop zet. Ik vind het niet erg hoor, want vind het alleen maar leuk om te lezen. Nou we appen weer en om het even leuk af te sluiten, haha, ben ik ook weer heel erg benieuwd naar je nieuwe verhaal :P XXX

  • 11 September 2012 - 11:10

    Conny:

    Hoi Caroline,we hebben weer genoten van je leuke verslag.Zo te lezen heb je het heel goed naar je zin en de foto's spreken voor zich.Wat een ervaringen en jij ziet het echte leven daar waar een toerist nooit zal komen.We zien weer uit naar je volgende verhaal en we wensen je heel veel plezier de komende week.
    Liefs van ons,Kees&Conny

  • 11 September 2012 - 13:43

    Lolotte:

    Caatje!!
    Wat super om te lezen! Het klinkt echt fantastisch en ook ik ben jaloers haha!
    Ben erg benieuwd hoe je het deze week gaat hebben. Zo zie je nog eens wat ;)
    Bijzonder hoeveel je nu al hebt meegemaakt! En super dat je zo op je plek bent!
    Ik kijk uit naar je volgende verslagen en foto's!
    XX Lo

  • 11 September 2012 - 14:48

    Shirley:

    Caatje! Net even je verhalen gelezen. Ge-wel-dig!!!! Volgens mij heb je het echt enorm naar je zin :) Wat leuk dat je elke week weer ergens anders staat! Lijkt me echt geinig om bij die mensen langs te gaan. Hele ervaring! Het was leuk om je even op skype te hebben gesproken. Moeten we vaker doen! Dit was toch een beetje te kort ;)
    Ik spreek je snel weer schat! Hoop gauw weer een verhaal van je te zien.
    xxxxxx

  • 11 September 2012 - 18:31

    Trientje:

    Hallo Caroline,

    Net wat je schrijft, een onvergetelijke ervaring, super om te lezen wat je beleeft en op de foto hebt gezet. We smullen er van en hopen op nog veel meer mooie verhalen. We bedanken ook jou dat je de moeite neemt om alles te beschrijven. Heel veel succes verder en tot schrijfs.
    SMOK,
    Trientje en Henk

  • 11 September 2012 - 21:13

    Marlot:

    Caro!!!!
    Pfff wat zul jij je werk in Nederland missen, achter de koffie machine!! Nee hoor: Operaties bijwonen is natuurlijk veel toffer!!! Goed om te lezen dat je er zo lekker van geniet!!!
    Have fun!!!

    Liefs Marlot

  • 13 September 2012 - 14:45

    De Mollen:

    Hoi Caroline,

    Wat een leuke verslagen van jou doen en laten in thailand. Ik denk dat je je zult verbazen over de primitieve leefomstandigheden van de bevolking, maar men is over het algemeen tevreden met wat ze hebben. Hopelijk lezen we dat in een volgend verslag. Je hebt dus ook al lekker kunnen shoppen, wat een keuze he. Misschien moet je een paar pakketjes naar huis sturen, als je het niet allemaal in de koffer krijgt. Meisje geniet ervan (maar volgens mij doe je dat al) en we kijken al uit naar het volgende verslag.

    liefs uut zuudlaoren.

  • 14 September 2012 - 11:12

    Marco:

    Hoi Caroline,

    Better late than never, nietwaar. Zoals je weet had ik wat IT problemen....vandaar de late reactie.
    Fantastische ervaringen, die je daar beleeft!! De meeste reacties hebben het er over dat ze jaloers zijn, je snapt natuurlijk wel dat ik NIET jaloers ben op het aanwezig zijn bij verschillende operaties, haha.
    Voor jou wel een enorme kans, die je zeker niet in NL gehad zou hebben.
    Geniet van de geweldige tijd en alle Thaise ervaringen daar. Gezien je 'big smile' op de foto's zal dat zeker goed komen.
    Ik verheug mij op je volgende verhaal. Tot gauw, miss Groningen!!!

    Liefs, Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 297
Totaal aantal bezoekers 14267

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 November 2012

Thailand!!

Landen bezocht: