Finally in Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Caroline Appel - WaarBenJij.nu Finally in Chiang Mai! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Caroline Appel - WaarBenJij.nu

Finally in Chiang Mai!

Blijf op de hoogte en volg Caroline

02 September 2012 | Thailand, Chiang Mai

Je kijkt er zo lang naar uit en dan ben je er ineens! Wauw, wat een leuke stad! Er is zoveel te doen, dat het maar goed is dat ik hier voor twee maanden zit! Haha!
Vrijdag ben ik na een lange reis aangekomen in Chiang Mai. Het begon een beetje stroef, omdat een dronken man uit het vliegtuig moest worden gehaald, maar daarna verliep alles goed en ben ik op tijd aangekomen. Er stond netjes iemand op mij te wachten en samen met 3 andere vrijwilligers werden we naar het huis gebracht. Het is een heel leuk huis en ik heb drie andere kamergenoten. Dus je kunt wel begrijpen dat het met drie meiden op een kamer soms wat rommelig kan zijn, haha! Vrijdag hebben we verder niet veel gedaan, lekker bijgekomen van de hele reis en de koffer uitgepakt.

Gisteren begon onze oriëntatie. Eerst werden we naar een tempel gebracht, waar ook een school bij zat. We werden dus goed bekeken door alle monniken die daar liepen. We hebben daar Thaise les gekregen en ik kan zelfs al wat simpele dingen zeggen. Je merkt dat de Thaise mensen dat heel erg waarderen, ook erg handig voor het afdingen op de markt! Je krijgt dan heel makkelijk iets van de prijs af, altijd fijn! Daarna hebben we met z'n allen geluncht en gingen we verder met een tempeltour. Ook hier ben ik nog niet flauw van. De staff van Friend For Asia, de organisatie vanuit Thailand, heeft ook veel uitleg gegeven bij de verschillende tempels. Zo zijn we bijvoorbeeld bij de oudste tempel van Chiang Mai geweest met een gigantische boeddha erin. Erg mooi! Nadat we een aantal tempels hebben bekijken zijn we iets de stad uitgereden de bergen in waar we konden uitkijken over de stad. Op de achtergrond stroomde ook nog een verkoelende waterval. Dit was wel erg fijn, want het is hier WARM! Het is niet zo dat de zon de hele dag schijnt, maar het is er op dit moment erg vochtig omdat we aan het begin van het regenseizoen zitten. En dat we in het regenseizoen zitten, hebben we ook al gemerkt. Wat kan het hier regenen! Al koelt het niet echt af, het is niet erg om nat te worden met deze temperaturen! 's Avonds zijn we met de hele nieuwe groep naar een echt Thais restaurant gebracht, inclusief op de grond zitten, heerlijk Thais eten en natuurlijk mocht de traditionele show met verschillende Thaise dansen niet ontbreken. Verder in de avond hebben we het lekker rustig aan gedaan. Er zitten veel Amerikanen hier, dus die hebben een tijdsverschil van 10 tot 12 uur. Dus de meesten gingen proberen om over de jetlag te komen. En na zo'n drukke dag vond ik dit ook niet erg!

Vandaag was er weer een nieuwe dag en we gingen weer naar de tempel waar de ons gisteren ook naartoe hadden gebracht. Weer een Thaise les en nog wat standaard praatjes over do and don't in Thailand. Daarna zijn we naar een markt geweest. Ik wist niet waar ik moest kijken. Ze verkocht daar van alles, van kleren tot speelgoed en van groente tot insecten. Ja, insecten om op te eten. Ik heb me daar nog niet aan gewaagt, maar wie weet! Daarna was er verder geen programma meer voor ons. We zijn toen gaan lunchen langs de rivier met een paar, wat dus betekend dat er veel vliegen zijn en ik nu dus ook de nodige muggenbulten heb. De deet en afterbite zijn hier zeker geen overbodige luxe, dus ik ben blij dat ik hier genoeg van heb meegenomen. Eind van de middag was het tijd voor de grote markt van Chiang Mai, er wordt zelfs een hele straat voor afgesloten zodat er alleen voetgangers kunnen komen. En hier kun je echt je hart ophalen als je veel wilt shoppen voor weinig geld. Natuurlijk kon ik niet weggaan zonder iets te kopen, dus dat wordt nog leuk de komende weken! Haha!

Vanavond geen spannende activiteiten op het programma. Morgen zal ik dan eindelijk gaan beginnen met mijn stage. Eerst zal ik voor 6 weken meelopen in Maharaj Hospital, deze is verbonden met de Chiang Mai University dus hier zullen genoeg andere Thaise studenten rondlopen. Vervolgens zal ik nog 3 weken naar McCormick Hospital gaan. Ik ben echt heel erg benieuwd hoe het zal zijn. We hoorden dat we ook daadwerkelijk mee konden kijken met operaties, dat zou echt heel erg leuk zijn!! Enig nadeel is dat ik me morgen om 7 uur al bij het kantoor moet melden van de organisatie (gelukkig is dit maar ongeveer 2 minuutjes lopen) en dan brengen ze me naar het ziekenhuis. Ik hoop maar dat ik niet iedere ochtend zo vroeg hoef te beginnen. Morgen krijg ik een schema voor de eerste week, dus we zullen zien!

Ik ben hier echt volop aan het genieten en het is super gezellig met alle vrijwilligers. De eerste weekendtripjes worden al gepland, dus dat gaat ook helemaal goed komen. We zullen hier dus niet vaak gaan stil zitten.
Dit was het voor nu, ik zal jullie snel weer een update geven over alles!

Liefs,

Caroline

  • 02 September 2012 - 21:38

    Conny:

    Hoi Caroline,eindelijk ben je op bestemming en ik heb je verslag gelezen.Wat zal jij veel zien en beleven.Geniet er van en ik zie uit naar je volgende verslag.Lieve groetjes van je tante en oom.
    Kees&Conny

  • 02 September 2012 - 21:54

    Marian:

    Hoi Caroline
    Eindelijk ben je op bestemming.
    Je hebt best al wat gezien in die paar dagen .
    Ik denk dat je daar niet hoeft te vervelen leuke foto's.
    Met 3 kamergenoten is ook wel heel gezellig
    Dat word morgen nog een beetje spannend je eerste wekdag.

    Groetjes Marian

  • 02 September 2012 - 22:16

    Janny En Marco:

    Hoi Caroline,

    Donderdag hebben we je uitgezwaaid op Schiphol. Gelukkig ben je zonder noemenswaardige vertragingen in Chang Mai aangekomen. Je hebt inmiddels al veel indrukken opgedaan in je nieuwe omgeving en volgens ons heb je het goed naar je zin.
    Een erg leuk verslag van de eerste dagen een een paar leuke foto's om voor iedereen een idee te krijgen waar je nu zit. Je zult veel gaan beleven, met als eerste uitdaging morgen de kennismaking met je nieuwe werkomgeving in het ziekenhuis. Natuurlijk veel succes daarmee.
    Geniet van de thaise specialiteiten, alhoewel we niet weten wat daar op die bordjes ligt, haha!!!
    We blijven natuurlijk ook skypen en whatsapp-en....toch wel erg makkelijk en gezellig.

    Liefs, mama en papa

  • 02 September 2012 - 22:24

    Fenna:

    Zus!
    Wat een super leuk verhaal om te lezen, je bent er nog maar een paar dagen en al zoveel meegemaakt. Leuker was het nog om je even te spreken op Skype, hopelijk heeft je kamergenoot er niet veel last van gehad haha! En dan wonen naast een 'victoria's secret (pink)' appartement, jaloers hoor! Ik ga alleen hier even verder zoeken naar een appartement, haha!
    Echt heel veel succes morgenvroeg met opstaan, dat wel even wennen zijn, dat word dus snel douchen haha! Nou ik kijk alweer uit naar je nieuwe verhaal!!!
    Kussies xxx

  • 03 September 2012 - 14:26

    Carlijn Bodewes:

    Apple!!
    De jaloezie druipt hier vanaf hoor! Het klint allemaal heerlijk! Ik hoop dat je inmiddels al een beetje vrienden hebt gemaakt met je medestudenten waar je natuurlijk de komende tijd mee moet opschieten.
    Lekker genieten daar, ben benieuwd naar je volgende verslag,
    just keep your mind open, and suck in the experience..
    xxxxx Carlijn

  • 04 September 2012 - 18:09

    Maartje:

    Hee Ca,

    Wat een leuk verhaal! Echt zo bijzonder wat je nu allemaal meemaakt.
    Fijn dat je het leuk hebt daar met de andere studenten.
    Succes met het vroege opstaan ;)

    Liefs Maartje

  • 04 September 2012 - 22:03

    Trientje:

    Hoi Caroline,
    Wat een mooi eerste verslag. Dat wordt nog spannend de komende maanden. Fijn dat je het naar je zin hebt. Genieten zou ik zo zeggen.

    Smok en Groeten van Henk en Trientje

  • 05 September 2012 - 09:41

    Joyce:

    Hey lientje,

    Wauw wat een verhalen allemaal al..!! klinkt allemaal vet. doet me ook erg weer denken aan mijn vakantie daar(vele jaren geleden alweer, helaas). heb je al veel lekkere thaise dingen mogen eten? wel uitkijken met het bestellen van spicy hoor:P, want wat voor hun mild is, is voor ons super spicy. hihi..
    Ben benieuwd naar je volgende posts..

    heel veel plezier daar :)
    dikke smok en liefs

    Joyce

  • 06 September 2012 - 12:19

    Lammert:

    Hallo Caroline,

    Zo te lezen in jouw verslag heb je al heel veel indrukken opgedaan daar in het verre. We zijn benieuwd hoe het je het verder zal vergaan, maar dat zal wel loslopen. We hopen dat je er nog veel plezier hebt.
    Liefs.

    Ankie en Lammert

  • 06 September 2012 - 15:16

    Anneke:

    Lieve Carolien, net tussen twee vergaderingendoor, je verslag gelezen, heerlijk. Je kunt lezen dat je echt geniet, veel ziet, veel indrukken, dat is geweldig. En dan OK's bekijken..prachtig! Mam had me net een foto gestuurd haha.
    Ik ben trots op je hoor! Geniet, en ik verheug me op het volgende verslag,
    hartelijke groetjes van Jan en An

  • 07 September 2012 - 14:37

    Henriëtte:

    Hallo Caroline

    Een erg leuk verslag en prachtige foto's, dat je volop geniet is echt geweldig.
    Gezellig op een kamer met een paar andere meiden.
    In een paar dagen heb je al veel indrukken opgedaan en ook mooie bezienswaardigheden bekeken.
    Het is vast super leuk om in de ziekenhuizen mee te lopen.
    Lekker genieten.

    Groetjes van Henriëtte.


  • 07 September 2012 - 20:19

    Marlot:

    Caro!!!!

    Hoe fantastisch om te lezen!! Ik ben jaloers!
    Lekker hoor! Je foto's zijn echt leuk!

    Ben benieuwd naar je volgende verhaal!

    Liefs Marlot

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 14269

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 November 2012

Thailand!!

Landen bezocht: