Daar zijn we weer :) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Caroline Appel - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer :) - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Caroline Appel - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer :)

Blijf op de hoogte en volg Caroline

15 Oktober 2012 | Thailand, Chiang Mai

Beter te laat dan nooit, maar hier is dan weer een nieuw reisverslag. Gisteren wel gepland om een nieuw verslag te schrijven, maar laten we niet vergeten dat ik Thailand zit. Dit kan dus nog wel eens betekenen dat het internet er ineens uit ligt.. En dat was gisteren dus ook het geval! Maar, dan plaatsen we gewoon een verslag de volgende dag! Geen probleem :)

Afgelopen week was de laatste week in het regeringsziekenhuis, het Maharaj Hospital. En ik mocht deze fantastische tijd afsluiten met orthopedie! Inmiddels weten jullie volgens mij al wel een beetje wat ik hier alle dagen aan het doen ben, aangezien ik hier al 2 andere weken ben geweest. Maar om het toch nog even uit te leggen: operaties, veel operaties! En dat vinden wij natuurlijk helemaal niet erg! Er werden hier en daar al wat grapjes gemaakt dat ik maar geen afscheid kon nemen van alle leuke doktoren op deze afdeling en 'waarom kom je hier geen geneeskunde studeren?'. Maar het is gewoon een ontzettend gezellig, leuke en vooral leerzame afdeling. En ook de enige afdeling in dit ziekenhuis waar je elke dag operaties kunt bijwonen!
Ook de dokter die mij de eerste week de hele tijd 'Miss Holland' noemde was weer van de partij. Toen ik vertelde dat dit dan écht mijn laatste week zou zijn, moest ik direct in zijn Best Friends boekje schrijven. Ik wist niet eens dat die nog bestonden! Haha!
Het waren een fantastische 6 weken en ik heb ontzettend veel geleerd van alle doktoren. Met heel veel plezier kan ik er op terug kijken!! Maar vanaf vandaag zijn we te vinden in een ander ziekenhuis, het McCormick ziekenhuis. Dit is een privé-ziekenhuis waar alles er wat westerser uitziet en waar ook veel buitenlanders naartoe gaan als ze naar het ziekenhuis moeten. Na 6 weken wel leuk om even wat anders te zien en hier mijn laatste 3 weken te zijn!

En zoals gewoonlijk zitten we in het weekend ook niet stil! Nouja, deze keer wel een beetje! We hebben zaterdag namelijk heerlijk bij een zwembad geluierd en heerlijk niets gedaan. Ook wel even lekker. En, ik kan natuurlijk niet helemaal zonder kleurtje terugkomen in Nederland! Haha! 's Avonds nog naar de bioscoop geweest om de dag relaxt af te sluiten.
En om nog even lekker in het ritme te blijven van het ontspannen, hebben we zondag een overheerlijke manicure en pedicure gehad. Inclusief de mooie Thaise bloemetjes op mijn nagels, het is heel erg leuk geworden vind ik zelf! Tijdens de hele behandeling zaten we op automatische massagestoelen en als ze met een voet bezig was, zat je andere voet in een soort van bubbelbad. Kan bijna niet beter, dus wie weet gaan we nog een keertje terug!! Haha!
Na de overheerlijke behandeling gingen we naar de Doi Suthep, de bekende tempel in de bergen. En het leuke was: Jossie, een hele goede vriendin van mij uit Groningen, was ook met een vriendin in Chiang Mai!! Dus moesten we natuurlijk wel even afspreken! Met z'n vieren hebben we de vele trappen van de tempel overleefd, en als beloning kreeg je daarna een geweldig uitzicht over de hele stad. We hadden stiekem een beetje gehoopt dat we de zonsondergang mee konden pakken, we hadden hier namelijk al hele goede verhalen over gehoord, maar helaas kwamen er steeds meer wolken tevoorschijn en was er dus niet echt een mooie ondergang. Maar, dat maakte de tempel en het uitzicht er niet minder op. Het was een must-see en volgens onze coördinatoren van Friends For Asia werd het ook wel tijd dat we daar naartoe gingen na 6 weken in Chiang Mai! Haha!

En zoals beloofd heb ik deze week ook de foto's van vorige week, van de olifanten!! Het heeft even geduurd, ik heb ze namelijk pas een uurtje. Tsja, we hadden al wel verwacht dat de Thaise snel niet snel zou zijn, maar eerder heel erg langzaam. Maar goed, we hebben ze!

Weer heel erg bedankt voor de leuke reacties van vorige week! Erg grappig ook om te lezen dat iedereen zo snel mogelijk een reactie wil plaatsen, haha!

Tot snel en heel veel liefs!

Caroline

  • 15 Oktober 2012 - 16:17

    Marloes:

    Caroooo,

    Weer een super leuk verhaal. En inderdaad je mag ook wel een keer lekker bij het zwembad liggen hoor hihi. ik zie alleen geen foto;s van de olifanten:( En vet leuk dat je nog met jos ging afspreken, wel leuk om dan weer een bekend gezicht te zien !! Heel veel plezier nog! xxxx

  • 15 Oktober 2012 - 23:25

    Janny:

    He Caroline,
    Je verhaal weer gelezen en heb weer genoten...
    We waren gister aan het skypen, ineens was je weg...
    Kreeg al snel een sms'je dat je geen internet meer had, gelukkig is vandaag alles weer opgelost.
    Jeetje, jij op die olifant had ik ECHT niet verwacht, maar wel heel super hoor!!!
    En je nagels zien er ook heel mooi uit...
    Je krijgt de groetjes van Helene, heb haar de site door gegeven......maar je kent haar....hahaha.
    Volgens mij heb je heel wat tempels gezien, ben benieuwd wat je dit weekend gaat doen.....
    En lekker bij het zwembad is ook niet verkeerd, lijkt mij ook wel wat...haha.
    Blijf nog lekker genieten en ik kijk weer uit naar je volgende verhaal....
    Liefs........

  • 16 Oktober 2012 - 05:53

    Marco:

    Hoi Caroline,

    Die ene dag vergeven we je hoor. Misschien hebben verschillende mensen zondag tevergeefs zitten kijken op je site, helaas is de IT niet overal betrouwbaar. Een leuk verhaal en nog leukere foto's. Ik ben echt onder de indruk van je weekend met die olifanten. Natuurlijk een unieke kans en alweer iets om nooit te vergeten!
    Je hebt deze week weer genoeg 'snijwerk' gezien. Deze week een nieuwe uitdaging in het andere hospital, misschien wordt je daar ook als Miss Holland herkend. Zeker met zulke fasion nails!!!
    Volgende week misschien meer foto's met je groep in de kroeg, want het valt mij op, dat die er wel zijn, maar dat er niet veel op deze blog terecht komt, haha!!!
    Genieten maar, ook van het zwembad natuurlijk.....! Tot de volgende blog en/of skype..

    Kusjes, Papa xxxxx


  • 16 Oktober 2012 - 09:28

    Anneke:

    Mijn god wat heb jij een prachtige tijd! En de prachtige foto's, was eeen enorme beesten als je er boven op zit, ik weet eerlijk gezegd niet of ik het gedurfd had hoor haha. Wat leuk dat je je vriendin Jossie hebt ontmoet, gezellig. En eh ..die mooi nagels (echt heel mooi) mag dat daar in de OK? Of worden ze verstopt in je handschoenen haha.
    Vanmorgen was het erg druk op de weg richting Zuidlaren, auto's met aanhangers,(paarden, koeien etc.) juist, vandaag is de Zuidlaardermarkt. Ik ben al een paar jaar niet geweest, toch altijd een gezellig sfeertje daar, volgend jaar maar weer eens kijken.
    Komende week wordt het mooi weer, ze willen aan het eind zelfs 20 gr hebben, heerlijk!

    Tot volgende week, groetjes van ons allemaal!!!

  • 16 Oktober 2012 - 09:28

    Anneke:

    Mijn god wat heb jij een prachtige tijd! En de prachtige foto's, was eeen enorme beesten als je er boven op zit, ik weet eerlijk gezegd niet of ik het gedurfd had hoor haha. Wat leuk dat je je vriendin Jossie hebt ontmoet, gezellig. En eh ..die mooi nagels (echt heel mooi) mag dat daar in de OK? Of worden ze verstopt in je handschoenen haha.
    Vanmorgen was het erg druk op de weg richting Zuidlaren, auto's met aanhangers,(paarden, koeien etc.) juist, vandaag is de Zuidlaardermarkt. Ik ben al een paar jaar niet geweest, toch altijd een gezellig sfeertje daar, volgend jaar maar weer eens kijken.
    Komende week wordt het mooi weer, ze willen aan het eind zelfs 20 gr hebben, heerlijk!

    Tot volgende week, groetjes van ons allemaal!!!

  • 16 Oktober 2012 - 13:55

    Conny:

    ha Caroline,

    Het was weer een gezellige week zo te lezen en te zien en de foto's van de jumbo's waren ook fantastisch. Wat een hoogte is dat als je er bovenop zit en hoe kom je daar op?(is dat ook nog gefilmd!).Ook de foto's van de tempel waren weer prachtig,jij ziet en beleefd heel wat.Ben een klein beetje jaloers,maar geniet er maar van, het is je gegund.Je nagels zien er ook top uit en hopelijk blijft het een tijdje zitten.Voor deze week weer heel veel plezier en tot je volgende verhaal.

    Lieve groetjes,
    Kees&Conny

  • 16 Oktober 2012 - 20:25

    Henk:

    Hoi Caroline,

    Nu gelukkig iets eerder dan de vorige keer, soms zit het mee en soms, je weet wel. Te gek die olifanten en dan door de bush, super. Je zou bijna de stage vergeten, en dat was het hoofddoel, toch??????
    Zoals al zo vaak door je volgers gemeld, wat een ervaring, wat een super tijd. Lekker doorgaan met genieten zou ik zeggen. Tijdens het verjaardagfeestje bij Tom hadden we nog contact, hoe bestaat het.
    Maar wel leuk dat dit kan. We missen je wel op zo'n avond, en het appelgebak blijft over.
    Ik heb er zeker een paar voor je staan als je in november terug bent. Geniet lekker verder, tot gauw.

    SMOK,

    Trientje en Henk

  • 16 Oktober 2012 - 21:43

    Wilma:

    Hoi Caroline,
    Wat een bijzondere ervaringen en prachtige foto's. Je hebt toch zeker wel het idee dat je al ontzettend lang weg bent, je maakt zo ontzettend veel mee?! Geniet met volle teugen! Super je verslagen en foto's, willen dat ook wel, behalve de operaties, erg knap van je. Dikke knuf, Henk en Wilma

  • 18 Oktober 2012 - 12:27

    Doreen:

    Lieve ca,

    Wat weer een leuk verhaal en wat fantastisch op een olifant.
    lijkt me een geweldige ervaring.

    super leuk om te zien dat je het zo naar je zin hebt.
    heerlijk genieten en veel nieuwe ervaringen opdoen.

    gelukkig gaat de tijd voor mij ontzettend snel en zie ik je zo weer:)
    nog heel veel plezier.
    dikke kus!!!

  • 19 Oktober 2012 - 11:28

    De Mollen:

    He Caroline,

    Wat weer een belevingen deze week. Geweldige foto's van de olifanten met jou erop en ernaast in de rivier, wat een ervaring (hebben ''mijn 'mannen'' ook gedaan en vonden het geweldig) zoiets vergeet je nooit meer.
    Te gekke nagels, zijn ze lang bezig geweest? Wat lekker he, zo'n verwendagje en voor weinig. Zou hier in nederland ook moeten kunnen, helaas.
    Ben benieuwd hoe je het deze week weer vergaat, vast wel goed. De priveklinieken scchijnen redelijk luxe te zijn(wat we hebben gehoord van mensen die er geweest zijn). Nou dat lezen we zondag wel weer.

    Heel veel plezier en geniet ervan,
    liefs van DE MOLLEN.

  • 21 Oktober 2012 - 12:55

    Fenna Appel:

    JAAAAAA!!! ook ik plaats ff een reactie vandaag, als laatste :P maar ik zit al in volle spanning te wachten op je volgende verslag, wetende dat dat al over een paar uren zal zijn :) Je foto's spreken echt boekdelen, je hoeft bijna geen verslag meer te schrijven, zo leuk zijn ze om naar te kijken. Eindelijk verblijd met de foto's inclusief 'dombo'... ik dacht dat je ook in een soort bakje zat bovenop de olifant... maar als ik zie dat dit helemaal niet het geval was en gas aan het geven bent met je linkervoet tegen een oor.... lef hoor!! hihihi Nou ik spreek je vast nog wel even op skype.... ben namelijk erg benieuw naar de 'cooking class'. Ik mis je risotto wel hoor, maar jou natuurlijk ook! Kussiexxx

  • 21 Oktober 2012 - 18:03

    Marian:

    Hoi Caoline

    Wel een beetje laat met mijn verhaal een beetje druk gehad met al die etentjes haha.
    Jou verhaal weer gelezen ik heb weer heerlijk genoten.
    Jij durft op die olifanten wel heel leuk ik had het niet gedaan.
    Wel heel leuk dat je je vriendin Jossie ontmoet hebt.
    En helemooie foto's van die olifanten.
    Maar je mag van mij ook af en toe wel bij het zwembad liggen dat is ook niet verkeerd.
    Nog heel veel plezier en geniet er nog maar even van.

    Liefs Marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Caroline

Actief sinds 04 Juli 2012
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 14251

Voorgaande reizen:

30 Augustus 2012 - 03 November 2012

Thailand!!

Landen bezocht: